deel 2
Tweede vraag:
Achtergrondtypje? Chaos? Leider? Ach hou toch op. De TV zendt je uit zoals zij het willen, niet zoals je bent. Bedenk dat men kleine irritaties opblaast tot geweldige ruzies (ze moeten wat, want veel haat en nijd is er niet geweest). En de leiderschapsdiscussie.. je zou het HJ moeten vragen, maar wat ik me kan herinneren, waren we alle 4 (ja ik ook) voor mijn benoeming als procesbege-leider. En hebben ze er daarna andere quotes van Henk Jan achter aan geplakt. Dus ook pscyho Ilse zit daar nogal mis... Maar ja die ziet ook alleen wat de Tv haar voorschotelt. En ik denk niet dat het een chaos was bij het maken van beslissingen, het is juist heel bijzonder dat iedereen in een groep zo'n duidelijke mening heeft. Het was goed dat Peter Paul het op tafel gooide (of beter gezegd: in het kampvuur), zodat het genoemd werd. We zijn 4 mensen met een behoorlijk ego naar mijn mening is degene die die ego's het best kon combineren gekozen als procesbegeleider. En die hoort alleen iets te doen als het echt misgaat en dat ging het bij het maken van de beslissingen niet volgens mij. Wel een klein opstootje tussen PP en HJ in de kano.. en daar heb ik dan ook iets van gezegd en daarna hebben de heren (ze zijn oud en wijs genoeg zou ik zo zeggen) het netjes opgelost. En juist de dag na de kampvuur discussie is Henk Jan heel scherp geweest in het pakken van het voortouw.. bij het vragen van de weg in Thailand, en dat is toch super gegaan, we waren daar voor het eerst meer dan 1 uur te vroeg, dus niks chaos lijkt me... Achtergrondtypje.. Ja soms. Soms moet je een alles van iets meer afstand bekijken om alles goed te overzien! En dat gaat naar mijn mening het best vanaf de achtergrond.
Ik wil nog even zeggen dat ik Ellen en Peter Paul veel succes wens in de finale! Ellen, no hard feelings UITERAARD! Jouw afweging is te begrijpen, zo is het spelletje. Je brief is verhelderend ook nog. (Stiekem ben ik natuurlijk trots dat je me ziet als grootste concurrent!!). Peter Paul, is wat mij betreft de echte survivor, dus mijn sympathie voor de finale ligt zeer zeker bij hem! (En oh ja, dat feestje lijkt me een goed plan.... en je weet het, de biertjes liggen altijd koud!!)
zie deel 3>>>