Tussen Villarica en Panguipulli, een stadje van 8000 inwoners, dat bekend is om z'n 14.000rozenstruiken, die het stadje opfleuren.Het stadje ligt temidden van 7 meren. In de streek bevinden zich ook warme bronnen en schitterende watervallen, Mapuche nederzettingen en 2 interessante routes om naar Argentinie te rijden.
Mapuche waren semi-sedentaire boeren en jagers. Ze jaagden en ontgonnen stukken oerbos voor de verbouw van mais, aardappelen, bonen, CHILIPEPERS en quinoa, een graansoort.
IK denk dat we het dus wel in die richting moeten zoeken:
"In NL hebben we er 2000" zou kunnen duiden op Thermae2000: een kuuroord in Limburg.
www.thermae.nlDuranduran: reflex > bij behandeling in kuuroord komen mensen vaak tot reflectie
Relax (FGTH): bij thermae2000 kom je om te relaxen
"Het is hier altijd 40 graden boven nul tenzij je hier inspringt": in een kuuroord is het altijd lekker warm omdat mensen daar altijd minimaal gekleed rondlopen/zwemmen/relaxen > misschie is het daar altijd 40 graden binnnen? Tenzij je hier in springt = foto van bergrivier > in die rivier is het niet altijd 40 graden boven 0. Dus die hint zou ook kunnen kloppen
Ik denk dat we in het Park Nacional Villaruca, tussen de vulkanen Villarica en Quetrupillau moeten zoeken naar : Thermas de Palquin. EN PRIKKEN dan!!
En als dit het niet is: dan weet ik het ook niet meer