Met de eerder gemaakte opmerking van Limone over thuis land en dat we het misschien wel buiten Chili moeten zoeken kan ik zeker meegaan.
Ik denk dan aan Argentinië.
Waarom:
Omdat ook plaatsen in Argentinië op de kaart staan.
De avonturiers komen aan in Santiago. Maar van daaruit kunnen ze natuurlijk doorvliegen naar Argentinië, dus Santiago als tussenstop.
Verder denkend en de kaart bestuderend gingen mijn gedachten naar Santiago del Estero (in Argentinië dus).
Reden: al eerder is uit de ideeën over de jaartallen naar voren gekomen dat het mogelijke om jaartallen gaat die met de politiek te maken hebben. Santiago is de politieke hoofdstad van Chili.
Gekombineerd met " minder hoog dan in het thuis land" zou je dus Santiago (in chili) kunnen linken met SANTIAGO del Estero (in Argentinië). Beiden dus een Santiago.
Daarbij: Santiago in Chili is een hoofdstad (dus een hooggeplaatste stad) en Santiago del Estero in Argentinie is géén hoofdstad, dus géén hooggeplaatste stad: "minder hoog dan in het thuis land"
Bij Estero krijg ik ook associaties met een bekend ski-gebied ergens in Europa (Italië, Spanje?). Helaas kan ik niet op de naam komen van het gebied wat ik bedoel.
Maar hierdoor zou de link met de "skilift" dan weer gemaakt worden.
Ik ben me ervan bewust: het is allemaal erg vaag wat ik denk, maar ja planetrace.nl denkt nu eenmaal zéér associatief is me de afgelopen week al wel gebleken.
Ik heb geprikt op Santiago del Estero: MIS!
(geprikt op middelste rondje van het rondje dat de stad aangeeft).
Misschien net wat mm ernaast?
Brengt mijn gedachtengang jullie misschien op ideeën?