Een mooie dag!
Ellen en Peter-Paul over de klim
Het laatste checkpoint van een etappe is traditioneel erg zwaar zo ook deze week weer. In eerste instantie leek het allemaal wel mee te vallen, Peter-Paul: ‘we gingen eerst in een bus zitten, en daarna een trein. Lekker makkelijk toch.’ Eenmaal aangekomen in Zermatt werden de twee finalisten mee getornd naar een skiverhuur plaats, waar Peter-Paul helemaal blij van werd: ‘Ik dacht we gaan skiën, snel de mooiste schoenen en lekkerste ski’s uitgezocht…’ Ook Ellen had de indruk geregen dat het skiën ging worden: ‘Slik, kunnen we niet gaan snowboarden.’ Gelukkig voor Ellen en spijtig voor Peter-Paul bleek het hier om wat anders te gaan. Met ski’s de berg op, met een soort ‘antislip dingen’ eronder, zoals Ellen het treffend weet te omschrijven. ‘Dat was toch wel een beetje een tegenvaller, had ik toch de verkeerde ski’s gekozen’, aldus Peter-Paul. En het was afzien.
Ellen: ‘De hele etappe was al doorbikkelen, en vandaag dus ook. Met nog ontzettend stijve benen van gisteren weer door de sneeuw was echt zwaar.’ Peter-Paul is het hier volkomen mee eens: ‘Echt tot het tandvlees gegaan, weer ontzettend kapot. De wind was ook verschrikkelijk hard, af en toe viel je gewoon bijna om. Ik dacht ook dat we veel te langzaam gingen, maar dan zie je die rode vlag en dan blijk je toch snel genoeg te zijn gegaan. Ach en daarna hebben we gewoon een warme chocomel met rum en slagroom op, en dan voel je je weer helemaal warm worden, weer een mooie dag!’
Bron:
http://www.planetrace.nl/main.php