No hard feelings
Avonturier Henk-Jan
Na een emotionele stemceremonie spreekt de controlroom met voormalig Avonturier Henk-Jan. Aan zijn stem is te horen dat hij nog steeds behoorlijk ontdaan is van het nieuws. ‘Ik vind het echt heel jammer. Ik was nog niet uitgespeeld en had willen doorgaan. Maar dat is de game.’ vertelt hij.
Het is ook niet niks, om eerst eindelijk een etappe met succes af te ronden, en dan de race te moeten verlaten. ‘Ik ben ervan geschrokken dat ik ineens in de gevarenzone zat. Ik had het ook niet echt verwacht. Gisteren was ik nog de populairste en mocht ik chatten. Maar ik ben een sportief mens en heb iedereen veel succes gewenst. Ik ben blij dat de winnaar er nu in ieder geval 5000 euro bij heeft.’
Peter-Paul stemde op je, en zijn stem woog het zwaarst, wat vind je daar van? ‘Ik neem het hem niet kwalijk hoor, je moet op iemand stemmen. En hij en Ellen hebben een goeie band samen. Dat is begrijpelijk. Ellen is een bikkel, die verdient het om te blijven.’
Ellen moet je nu achterlaten, we hebben gehoord dat jullie toch wel de maatjes van de groep waren. ‘Ja dat is zo, het is geen liefde of zo hoor. We zijn gewoon heel close en kunnen goed met elkaar opschieten. Ik denk dat het de winnaars mentaliteit is die we allebei hebben. Ik had ook graag met haar de finale gehaald. We kunnen goed lachen samen.’
De spraakwaterval stopt een paar seconden, maar op vrolijke toon vervolgt hij zijn relaas: ‘Het was ook echt een goeie dag vandaag. Checkpoint gehaald en 5000 euro erbij voor de winnaar! Dat is mooi. Ik hou snel op met balen, ik ga de mooie tijd koesteren. Ik heb gewoon de kans gekregen om iets te doen wat ik altijd gewild heb, maar wat financieel niet haalbaar was en dat ook nog met zes heel bijzondere mensen. Het was zo’n mooie tijd, daar ga ik van nagenieten!’
Wat ga je als eerste doen? ‘Dat weet ik nog niet… In ieder geval mijn vrienden, m’n vriendin, mijn broers en mijn ouders ontzettend bedanken voor alle steun. En in het vliegtuig heb ik genoeg tijd om alles op een rijtje te krijgen, in ieder geval genieten en nagenieten van een mooie tijd! Doe iedereen de groeten van een beetje teleurgestelde maar toch positieve Avonturier!’
Bron:
http://www.planetrace.nl/main.php