Michele verlaat race
Emotioneel moment
Het is een uur of vier in de middag als in Puerto Varas de stemceremonie van start gaat. De vijf Avonturiers bevinden zich met Tim op het achterdek van een galjoen in de haven. Tim laat ze plaats nemen en neemt de telefoon ter hand. Hij vraagt of er nog wijzigingen in de stand zijn, is even stil en hangt dan op. Hij vraagt Michele naast hem te komen zitten en kijkt naar Peter-Paul. ‘Peter-Paul jij mag daar blijven, Ellen jij mag naast me komen zitten.’ Beide Avonturiers schrikken zich een ongeluk. Peter-Paul ontsnapt aan een eventuele exit, maar moet nu wel zelf stemmen. Ellen schrikt op haar beurt omdat ze er niet op gerekend had weg te moeten, ze barst in tranen uit. Michele is nuchterder onder de situatie, ze heeft het immers vorige week al meegemaakt en is inmiddels aan haar positie in de gevarenzone gewend.
We spreken achteraf met Michele: ‘Ach ik baal er van. Maar het is een afvalrace dus je weet dat het gebeuren kan. En ik ben niet echt verbaasd. Henk-Jan, ja die kan zo goed met Ellen opschieten, die stemt op mij. Peter-Paul daarmee kan ik wel goed door een deur dus die stemde op Ellen. Vincent heeft gewoon de sterkste gekozen; met Ellen kan hij doorgaan.
Ik weet ook niet of ik het allemaal wel volgehouden had. Vooral deze afgelopen week was fysiek heel zwaar.’ Intussen hebben we ontdekt dat Michele een sigaretje aan het roken is. ‘Ik ben weer helemaal in mijn element; sigaretten, wodka lime! Dat leer je wel bij de PlanetRace; het fantaseren over de vrijheid om alles te kunnen kopen wat je wilt, te kunnen kopen wat je wilt… onbetaalbaar! We hebben echt zitten fantaseren over lekker eten terwijl we brood met het goedkoopste een-of-ander aten. Oh ja, voor het thuisfront: koop maar een fles Chablis en verse pasta met zalm voor me!’
Michele hangt op en loopt terug naar haar mede-Avonturiers, allemaal een dikke knuffel. Daarna stapt ze in een bootje en vaart langzaam weg. De vier overgebleven Avonturiers zwaaien haar lang na met de wetenschap dat de PlanetRace verder gaat.
Bron:
http://www.planetrace.nl/main.php?open=http%3A//www.planetrace.nl/news.php%3FNewsID%3D45