ik niet geheel mee eens, niemand zegt een verbeterde versie. Pr 2002, en 2003 zijn volgens mij 2 versies van spellen die dezelfde naam dragen. niks meer niks minder. in de basics is het spel wezenlijk veranderd, zo ver zelfs dat ik misschien een andere naam hand gekozen.
Verder zijn er - zoals altijd - 2 kanten aan een zaak, in deze aan marketing. Je hebt aan 1 kant de afzetmarkt, lees het kijkende publiek, want het is en blijft een tv programma. Vorig jaar waren er zon duizend fans, waarvan 90% via internet. De kijkcijfers vielen tegen en dat is de hoofdreden geweest voor een ommezwaai in de format. Het spel moet beter en duidelijker op tv zodat daar meer mensen getrokken worden.
Verder is de andere kant van de marketing de sponsoring die wel iets willen terugzien voor hun inleg.Deze 2 aspecten moeten in een geslaagd format prima overeenkomen . Maar wij hebben daar geen boodschap aan.
Ik denk dat wij als fans teveel naar 1 kant kijken en dat is ons plezier aan hetgene wat ons wordt aangeboden. Dat vind Ik een beetje kort door de bocht want bij de formatbedenkers zitten ze wel degelijk met meer aspecten te kijken dan ons als klanten.
Dus ook ik moet nog zien of het voor mijzelf als Gids dezelde beleving gaat geven als vorig jar, maar om nu te zeggen dat het een verbeterde of verslechterde versie zou zijn van vorig jaar?? Vorig jaar was het vooral te doen op internet en dat willen ze nu meer spreiden. Ik kan dat idee alleen maar toejuichen.
Waarom moet de mens steeds vergelijken en kan hij/zij niet genieten van elk moment op zich zonder het te spiegelen aan.... (als je elke appel eet alsof het je eerste is, zijn ze allemaal lekker, zelfs de zure