Hoe krijg je PlanetRace zoals de opzet vorig jaar was spannender op TV ?
In mijn ogen lijkt me dat je dat kan bewerkstelligen door het TV gedeelte te spreiden over de week.
Voorheen was het zo dat je 1 aflevering had aan het eind van de week waarin de gebeurtenissen van de gehele week in 1 uur in beeld gebracht werden.
Door de zendtijd te verdelen over de week, komt er volgens mij meer spanning binnen het programma voor de TV kijkers, die kunnen dan namelijk via de TV een soortgelijke spanning opbouwen zoals wij op internet hebben/hadden.
Stel dat er geraced wordt vanaf zondag t/m donderdag, dan kan je de TV uitzendingen ge-edit en wel op TV uitzenden vanaf maandag t/m vrijdag.
Dit kan bijvoorbeeld elke dag een 30tal minuten zendtijd zijn.
Mocht men er maximaal een uur voor uit willen trekken op TV, denk ik dat de opzet om het spel op TV aantrekkelijker te maken per definitie zal mislukken.
Echter ook dan kan je de zendtijd beter spreiden om meer spanning te creëeren.
In dat geval kunnen er bijvoorbeeld 4 uitzendingen van 10 minuten uitgezonden worden en een laatste uitzending van de week van 20 minuten.
Op deze manier krijg je namelijk de spanning dat men gaat uitkijken naar wat er de volgende dag met je favoriete avonturier gaat gebeuren, haalt hij/zij de concurrenten op tijd in, wat voor spannends krijgen ze deze week nog meer voor de kiezen en wie is de uiteindelijke etappe overwinnaar.
Zomaar een paar elementen die met het huidige concept minder zijn of geheel zullen verdwijnen.