Mannen behagen Ellen
Na het vertrek van Citta in Brazilië en Michèle in Chili is Ellen de enig overgebleven vrouw in het gezelschap avonturiers. De drie mannen ontzien haar veelvuldig en dat stoort Ellen. Ze wil geen uitzonderingspositie hebben binnen de groep en graag 'one of the guys' zijn.
Of het nu gaat om het dragen van zware spullen of een goede nachtrust, Henk-Jan, Peter-Paul en Vincent maken het Ellen zo gemakkelijk mogelijk. Zo hoeft ze nooit een zware tent op haar rugzak te dragen en als ze met z'n vieren op een tweepersoons hotelkamer overnachten, slaapt zij met één van hen in een bed en liggen de twee anderen op de grond.
,,En dat wil ik helemaal niet", maakte Ellen duidelijk aan haar reisgenoten. ,,Ik ben een avonturier, net als jullie. Ik kan ook best op een matje op de grond slapen." Ellen heeft het gevoel dat ze er niet helemaal bijhoort als de mannen haar zo'n voorkeursbehandeling geven. En om aan te tonen dat ze inderdaad niet voor een kleintje is vervaard, loopt het stoertje tijdens de vele voettochten steevast vooraan en neemt ze veelvuldig het initiatief om raad in te winnen bij de lokale bevolking.
Vooralsnog lijken de mannen zich weinig van de gevoelens van Ellen aan te trekken en gaan gewoon door met hun gentlemans-gedrag.
Bron:
http://www.planet.nl/planet/show/id=549931/contentid=419910/sc=33038f