Ok Mapel,
Tot zover is het duidelijk lijkt me.
De finalerace wordt dus niet als etappe aangeduid, van Zurich naar de finale plek.
Ook het aantal (cp)is niet bekend.
Hebben de gidsen nog maar 1 kans op de jackpot of meerdere.
Ik weet net zo veel als jullie hoor, maar als ik mijn geond verstand laat werken kom ik tot de volgende conclusies.
Zaterdag is de finale. Ik kan mij niet voorstellen dat ze de finale buiten Nederland zouden doen. dat was vorig jaar ook niet zo, en lijkt me voor de finalisten ook niet leuk. Want ik zie advance/eyeworks niet ouders, vrienden etc over laten komen naar een plek in het buitenland, lowbudget als het allemaal al moest dit jaar.
Goed, dan zijn er een aantal mogelijkheden om naar Nederland te komen. bus, trein, auto, liften en vliegen. Ik zie hun niet in 1 dag liftend naar nederland, dus dat zal dan wel niet. Blijft over trein of vliegtuig. Voordeel van trein is dat ze 's nachts kunnen reizen. Vliegtuig is sneller.
Vandaag zullen ze wel niet meer verder gaan dan waar ze nu zijn. Meestal krijgen de AVO's een rustpauze na het behalen van een laatste CP van een etappe. Betekent dat ze morgen pas zullen afreizen. Er zijn meen ik internationale treinen vanaf Brig maar die gaan niet via Zurich. Om vanuit Wallis met de trein eerst naar Zurich te moeten en dan naar Nederland is niet logisch. Dus lijk het mij toe dat er eerst per trein naar Zurich wordt gegaan en dan door per vliegtuig.