Normaliter post ik geen correspondentie in het forum die planetrace.org voert met Advance. Daardoor lijkt het misschien dat wij achterover hangen in onze stoel en het maar lekker laten gebeuren. Niets is minder waar. We zijn voor jullie aan het werk en ventileren veel van de onvrede die er heerst omtrent het spel. Vandaar dat wij jullie vanaf nu iets meer inzicht willen geven in de vragen die wij Advance stellen. Dit om een hoop onbegrip bij een aantal van onze users weg te nemen.
Over de verandering in de site van .nl is de volgende mail verstuurd door planetrace.org:
De site heeft een verandering ondergaan. In mijn optiek niet ten goede. Ik zie niks meer totdat ik heb geprikt, alleen maar een kaart. Ik weet niet wat jullie hiermee beogen maar het spel wordt daardoor nog ontoegankelijker dan het al was. Ik weet niet hoe het staat met de toegezegde handleiding? Niets van te vinden nog, of wil ik nu te veel te snel?.
Sorry, dat ook mijn enthousiasme voor de uitvoering van de race hevig tanende is en ik steeds somberder wordt. Over het algemeen heb ik een positieve instelling, maar het lijkt wel of jullie je niet goed hebben verplaatst in de mensen die dit moeten spelen vanuit Nederland. Ik weet dat jullie hard werken aan alles en nog wat, maar voor het jaar voorbereiding wat jullie hebt gehad is dit een pover resultaat qua organisatie wat betreft het internetdeel van het spel. Grafisch prachtig echt waar, maar daar heeft niemand een boodschap aan als de werking niet duidelijk is en de gidsen in de eerste etappe alles zelf moeten zien uit te vinden. Veel haken daardoor af. Een gemiste kans. Ik ben daar met recht verdrietig over en gaat me ter harte.
Ik hoop werkelijk dat er verbeteringen op komst zijn om toch nog iets te redden van het enthousiasme van de gidsen.