Hier even een post over hoe het mij vergaan is bij de selectie van de Planetrace.
Ik was keurig als 10e geëindigd, dus ik mocht gegarandeerd naar het selectieweekend.
Er bleken in totaal 55 mensen te zijn uitgenodigd voor zaterdag. Nadat ik even voor twaalven verwelkomd was met een hartelijk "Hoi Pim!" (Ik dacht dat ze me nooit zouden herkennen met m'n nieuwe kapsel, maar ze hadden hun huiswerk goed gedaan) mocht ik een iq-testje invullen. Hierna moest ik naar een kamertje waar een vrouwtje met een camera zat. Ze stelde me wat vragen over mijn eigenschappen die ik eerder al eens in had moeten vullen en we ouwehoerden gezellig voor zo'n 10 minuten. Hierna was deze dag voor mij afgelopen en ik werd rond 18 uur gebeld dat ik door was naar de volgende ronde (nog maar 20 mensen!!!).
Zondag moest ik pas om 18.00 uur uur weer op dezelfde plaats zijn (Eyeworks in Amsterdam), waarna ik na een uurtje wachten (het was een beetje uitgelopen) werd verwacht in een kamer waar drie vrouwen zaten met 2 camera's. Hier kreeg ik wat tellingen te horen waar ik commentaar op moest geven. Vervolgens moest ik met 3 woorden die ik gekregen had een verhaaltje maken en nog even dansen op wat reggae muziek en dat was het dan alweer...
Zondag avond kreeg ik een telefoontje dat ik helaas helaas toch niet door was
In ieder geval wil ik iedereen hartstikke bedanken die op mij heeft gestemd en die mij gesteund heeft in mijn poging. Zonder jullie zou ik nooit zo ver gekomen zijn!
Mocht er volgend jaar een editie komen van de Planetrace in de originale stijl (zoals die van vorig jaar) denk ik dat ik gewoon weer een nieuwe poging ga wagen
Maar eerst even een jaartje relaxen